Raport 2025: Polska vs. Ukraina — kondycja i perspektywy e‑commerce

Polski e‑commerce utrzymuje dojrzałą, stabilną trajektorię wzrostu, z udziałem sprzedaży online w detalu w okolicach ośmiu–dziewięciu procent. Allegro pozostaje platformą pierwszego wyboru, intensywnie rozwijając monetyzację (Ads, Pay, Smart) i efektywność logistyki.

Na Ukrainie handel cyfrowy kontynuuje odbudowę: silna rola marketplace’ów (Rozetka, Prom.ua/EVO), wysoki udział płatności bezgotówkowych, oraz niezwykle sprawna logistyka Nova Post i zautomatyzowanej Ukrposhty.

W obu krajach rośnie znaczenie retail media, krótkiej ścieżki płatności mobilnych i pracy na danych 1st‑party.

Raport_PL_UA_ecommerce_2025_PL_Rozszerzony_gtp

Redakcja

Udostępnij:
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie zapoznasz się tutaj: polityka prywatności.