VeloMarket – rozmowa z Wojciechem Bolanowskim

Rozmowa z Wojciechem Bolanowskim – Doradcą Prezesa Zarządu VeloBanku. Czym jest Velomarket? Czy projekty eCommerce realizowane przez banki staną się trendem, czy to na razie tylko nowalijki? Dowiedz się więcej w wywiadzie.

DAMIR ZALEWSKI: Na początku – gratulacje z udanego startu VeloMarket.pl.  Udało Wam się wystartować. Czy to pierwsze próby stworzenia ecommerce w bankowości?

 

WOJCIECH BOLANOWSKI: Dziękujemy, mamy dużą satysfakcję, chociaż nie było łatwo. Projekt zrealizowany jest w rekordowym czasie, dwa miesiące od decyzji zarządu VeloBanku do pierwszych zakupów na platformie. To pierwszy taki marketplace pod egidą banku w Polsce. Niektóre banki od dawna, w innych modelach, wykorzystują trend zakupów w sieci.

DAMIR ZALEWSKI: Dlaczego banki chcą zaistnieć w eCommerce? Jaki był cel VeloBanku, który próbuje swych sił w tym obszarze?

 

WOJCIECH BOLANOWSKI: Banki starają się rozszerzać swoje usługi poza obszar tradycyjnej bankowości. To strategia „beyond banking”. Jest to ważne, ponieważ przychody z obszarów tradycyjnej działalności (np. za usługi płatnicze) są pod dużą presją. W naszym przypadku chcieliśmy pomóc naszym klientom w transformacji energetycznej, zrozumieć potencjał odnawialnych źródeł energii, zachęcić do inwestycji i dostarczyć finansowanie, czyli nasz kredyt.

DAMIR ZALEWSKI: Jaki profil produktów chcecie rozwijać?

 

WOJCIECH BOLANOWSKI: Przede wszystkim chcemy rozwijać ofertę odnawialnych źródeł energii, fotowoltaiki, pomp ciepła i magazynów energii. Nie wszystko będzie dostępne w modelu e-commerce, część będziemy oferować wraz z naszymi partnerami.

Co do pozostałych kategorii produktowych nie stawiamy większych ograniczeń, jednak produkty w obrębie każdej z nich będziemy starannie selekcjonować. Nie wszystkie produkty spożywcze czy artykuły elektroniczne są zgodne z naszą filozofią „bardziej Velo”: dbałością o zdrowie, planetę, otoczenie, relacje międzyludzkie. Teraz mamy kilka rodzajów produktów, ale w planach jest ostrożne, ale konsekwentne, poszerzanie asortymentu. Dla przykładu, w kategorii „żywność” obecnie kierujemy się europejskim certyfikatem ekologicznym, ale nie wykluczamy w przyszłości akceptacji innych certyfikatów.

DAMIR ZALEWSKI: Czy projekty eCommerce realizowane przez banki staną się trendem, czy to na razie tylko nowalijki?

 

WOJCIECH BOLANOWSKI: Osobiście uważam, że wiele banków spróbuje swoich sił w budowie platform typu marketplace. Przecież instytucje finansowe potrzebują ekosystemu, by promować swoje usługi, a ecommerce jest szansą do stworzenia dużego, aktywnego ekosystemu. Czy jednak ten trend okaże się długotrwały? Nie jestem pewien, zagrożeniem jest tutaj duża konkurencja i brak doświadczenia banków.

DAMIR ZALEWSKI: Jak widzicie Velomarket za rok/dwa?

 

WOJCIECH BOLANOWSKI: Przede wszystkim chcemy, by VeloMarket stał się miejscem z wyboru dla każdego, kto planuje inwestycję w zieloną energię i poszukuje finansowania do jej realizacji. W wymiarze ecommerce planujemy w przeciągu 1-2 lat oferować ponad milion produktów i współpracować z ponad setką dostawców na naszej platformie.

DAMIR ZALEWSKI Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia.

Wojciech Bolanowski, Doradca Prezesa Zarządu VELOBANKU.

Udostępnij:

Pobierz bezpłatny ebook

Jak założyć sklep na Facebooku i Instagramie?

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie zapoznasz się tutaj: polityka prywatności.