Czas na kolejną edycję raportu z badania rynku social commerce. Wypuściliśmy już raport the power of social & live commerce. Analizowaliśmy trendy dotyczące zachowania użytkowników i rozwoju handlu przy pomocy mediów społecznościowych. Live & social commerce rośnie i zyskuje zwolenników. Coraz więcej Polaków kupuje i sprzedaje poprzez social media.
Raport the power of social & live commerce
To już druga edycja badania, która pozwoliła nam na porównanie wyników i zauważenie nowych trendów. Badanie zostało wykonane na grupie 1000 Polaków (losowo wybranych) w wieku 16 – 75 lat. Dodatkowo, wyniki pogłębiono poprzez wywiady z grupą 500 osób, które kupują lub sprzedają w social mediach. Jakie są wyniki tych badań?
36% Polaków już kupuje przez platformy społecznościowe, a 29% dzięki nim sprzedaje. Badanie Fundacji Kobiet e-biznesu wskazało również na utrzymującą się pozycję live commerce. Zakupów w czasie transmisji live dokonał już co czwarty Polak. Ten sposób cieszy się popularnością, ponieważ daje szansę na lepsze obejrzenie produktu oraz kupno unikalnych produktów.
Najczęstszą kategorią kupowaną podczas transmisji live pozostaje odzież oraz obuwie, jednak live commerce coraz częściej wykorzystywany jest do handlu także innymi kategoriami – największy przyrost w stosunku do 2021r. odnotowały artykuły dziecięce (+12%), rowery i akcesoria rowerowe (+19%) oraz sprzęt RTV/AGD (+12%).
Zerknij na plansze, aby poznać szczegóły badań.
1. Penetracja Social Commerce i Live Commerce w Polsce
2. Serwisy społecznościowe, na których dokonuje się zakupów
3. Sposób dokonywania zakupów za pomocą social media
4. Kluczowe produkty kupowane na żywo.
5. Częstotliwość zakupów podczas transmisji live
Kliknij TUTAJ, aby dowiedzieć się więcej i pobrać raport.