Optymalizacja przez personalizację. Wywiad z Arkiem Seredynem

Cześć Arku, trudno się z Tobą umówić, energicznie budujesz swoją firmę Persooa…

Tak, jestem zajęty budowaniem swojej firmy. Powstała ona przede wszystkim z dokładnej analizy potrzeb wielu firm oraz trendów, jakie pojawiają się dynamicznie w zmieniającym się otoczeniu e-commerce. Obecnie głównym obszarem działania firm na rynku e-commerce, wspieranym przez liczne agencje marketingu cyfrowego, jest koncentracja działań nad sprowadzeniem kalorycznego ruchu (internetowego i mobilnego) do sklepów internetowych.

Zaobserwowałem jednak, i to był przyczynek do pomysłu powołania Persooa, że ten znakomity niekiedy potencjał, który przychodzi dzisiaj do Twojego sklepu internetowego  jest trochę „przepalany” ponieważ ty tego ruchu na swojej stronie często nie próbujesz sprytnie czy też inteligentnie zatrzymać poprzez np.: personalizowane doświadczenia, a przecież Twoją funkcją celu tak naprawdę jest konwersja tego ruchu na sprzedaż i lojalizację klientów, pamiętajmy, klient, żeby kupił musi wrócić 3-5 razy a żeby został lojalnym klientem musi wykonać 2-3 transakcje.

Także musisz dostarczyć mu odpowiedniego doświadczenia z kontaktu z Twoim sklepem internetowym/marką, zrozumieć jego cele potrzeby, aby umiejętnie zachęcić do powrotnego kontaktu czy zakupu. Wiele firm e-commerce mocno stawia na FB, Google, Instagram, zapominając o tym, że budowanie wiedzy o klientach poprzez swój sklep internetowy, poznawania profilu klienta jest trwałą wartością, która można wykorzystać na wiele sposobów. Pamiętajmy, że w dobie Covid branża mocno urosła i z tym walka o klienta w digitalu a w związku z tym wzrosły ceny i koszt usług. Dlatego cel jaki jak sobie postawiliśmy, aby nie robić wszystkiego to ścisły kierunek naszych działań i oferty.

My na początku odpowiedzieliśmy sobie na pytanie czego nie chcemy robić: nie robimy kampanii digitalowych, nie zajmujemy się SEO, SEM, itp. i tak dalej. Koncentrujemy się na tym, aby usprawnić twój biznes z perspektywy optymalizacji i wykorzystania ruchu tzw. on-site poprzez budowanie personalizowanych doświadczeń, wykorzystując automatyzację oraz AI w rozwiązaniach technologicznych, które wdrażamy. Celowo nie dotykam podczas tego wywiadu wątku omnichannel ponieważ jest to szersza perspektywa.

Jak oceniasz obszar rynku IT, w którym działacie?

Na tę chwilę skoncentruję się na technologiach marketingowych (Martech), gdzie jesteśmy obecni. Rynek rozwiązań dla tego obszaru to jakieś 8 tyś. rozwiązań informatycznych, można powiedzieć, jest z czego wybierać. Ale naszym wyróżnikiem jest kompleksowa oferta i koncentracja na wybranych najlepszych technologiach co oznacza wdrożenie wybranego wspólnie z klientem rozwiązania np.: marketing automation z pełną obsługa a nawet odpowiedzialnością za wynik.

Wróćmy do Waszej współpracy z klientami.

Najważniejszym zadaniem na początku wspólnej drogi z klientem jest assesment dojrzałości i możliwości jakie na bazie naszych doświadczeń może osiągnąć stosując nazwijmy to pewnego rodzaju taktyki/scenariusze budując tym samym bardziej efektywne doświadczenie klienta (CJ) a to jak wiemy wpływa już na szereg KPI. Zależy w dużej mierze jakie KPI sobie stawiamy np.: wzrost AOV czy też zmniejszenie porzuceń koszyków zakupowych.

Co jest waszym wyróżnikiem w formie realizacji projektów?

Jednym z ciekawych podejść jakie oferujemy to wsparcie klienta w uzupełnieniu lub wzmocnieniu zespołu biznesowego. Jak wspomniałem jest wiele firm, które oferują swoje   rozwiązania technologiczne wspierające marketing i sprzedaż, te firmy co jest zrozumiałe koncentrują się na technologii, bo taki jest ich cel, tym samym finalnie klienci otrzymują konieczne wsparcie do wdrożenia. Często widzimy brak chęci ze względu na ograniczone zasoby do kontynuacji współpracy czy też doradztwa jak najlepiej wykorzystać narzędzie dla osiągnięcia celów biznesowych. My oferujemy kilka modeli współpracy, od najprostszego i powszechnego przekazywania wiedzy w trakcie wdrożenia, a potem czasowa asysta po wdrożeniowa czy też stała z odpowiedzialnością za wynik biznesowy. Ale również mamy możliwość zaoferowania pracowników z modelu try@hire, w którym klienta poznaje naszego pracownika i po jakimś czasie przyjmuje go do swojej firmy. Ten model jest ceniony przez obie strony i mamy jak najlepsze doświadczenia z tym związane.

Na waszej drodze pojawił się Crestt, odpowiedź o waszym partnerstwie i synergii, jaka z niego się wyłania.

Crestt to nasz strategiczny partner biznesowy, nasza wspólna droga wyłoniła się z dwóch założeń. Crestt to firma, która jest „all about data”, mają znakomite doświadczenie w pracy z danymi biznesowymi w sektorach telekomunikacyjnym i bankowy a ostatnio w logistyce wspólnie możemy skalować się na rynku w różnych wymiarach i stanowimy dla nich znakomite uzupełnienie oferty o rozwiązanie specjalistyczne, unikalne z racji na doświadczanie zespołu Persooa a mogące stanowić o dodatkowej wartości Crestt dla obecnych i potencjalnych klientów.

Arku, dziękuję za spotkanie i zapraszam do odwiedzania naszego portalu ecommerceportal.pl

Udostępnij:

Pobierz bezpłatny ebook

Jak założyć sklep na Facebooku i Instagramie?

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie zapoznasz się tutaj: polityka prywatności.