Samo założenie sklepu na Facebooku nie przyniesie zamierzonych korzyści, jeżeli zostawi się go samemu sobie. Nie wystarczy tylko dodać produktów i je oznaczyć, trzeba je jeszcze przedstawić w ciekawy sposób. Jak prowadzić sklep na Facebooku? Na co zwrócić uwagę?
Największe zalety sklepu na Facebooku
Sklep na Facebooku może założyć właściwie każde przedsiębiorstwo, które tylko sprzedaje swoje produkty i usługi. I choć sklep na Facebooku nie zastąpi rozbudowanego sklepu internetowego, to jest niezwykle skuteczny w działaniach promocyjnych.
Sklep jest świetnym urozmaiceniem i rozbudowaniem profilu. Daje możliwość ciekawego przedstawienia swoich produktów lub usług. Można go również zintegrować z reklamami publikowanymi na platformie. Największym jego atutem jest możliwość oznaczania produktów, dzięki czemu klient może od razu przejść do karty produktu i dokonać zakupu.
Co musisz wiedzieć, aby efektywnie sprzedawać na Facebooku?
Sprzedaż na Facebooku to efekt końcowy wielu działań, które polegają na budowaniu relacji z klientem i budowaniu wizerunku Twojej marki. Na co zwrócić uwagę podczas prowadzenia Twojego fanpage’a?
– Wzbudź zainteresowanie klienta – pierwszy krok to wzbudzenie uwagi, zainteresowanie klienta, co wcale nie jest tak prostym zadaniem. Klient musi Ciebie dobrze poznać, zauważyć. Ciekawe zdjęcia (także przedstawiające faktyczny wygląd produktów), opisy produktów, aktualizowanie informacji, oznaczanie produktów – to wszystko ma ogromne znaczenie i umożliwia poznanie Twojej marki.
– Daj się lubić – Czym częściej ludzie będą widzieć Twoje wpisy i produkty, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz pozytywnie odbierany i zapamiętany (oczywiście nie chodzi o spamowanie klienta), czego konsekwencją są późniejsze zakupy w Twoim sklepie. Kluczem jest tutaj zrozumienie, co lubi i czego potrzebuje Twój odbiorca. Jeśli mu to dostarczysz, polubi Cię. Znacznie łatwiej jest kupować produkty od osób, które się po prostu lubi.
– Zbuduj zaufanie – nie lada wyzwanie! W jaki sposób to zrobić? Pokazuj opinie, ponieważ sporo użytkowników sprawdza je przed zrobieniem zakupów. Siła dowodu społecznego jest ogromna, dlatego dziel się opiniami z Twoimi odbiorcami.
– Buduj autorytet eksperta – dziel się fachową wiedzą. Raz na jakiś czas możesz wrzucać merytoryczne posty. Nie muszą być zbyt długie, mogą być nieco zabawne. Wiedza to dodatkowa wartość, która może wpłynąć na chęć zakupu produktów lub usług.
– Przygotuj plan – wymyśl zakres tematów, przygotuj strategię, wprowadź ją w życie, oceń efekty i wyciągnij wnioski.
– Bądź konsekwentny – prowadzenie sklepu na Facebooku, to praca długodystansowa. Tutaj cały czas trzeba działać – ustalać nowe cele, sprawdzać efekty podjętych działań, pokazywać produkty i zachęcać do ich zakupu, budować zaangażowanie.
– Bądź kreatywny – baw się nowymi pomysłami, nie wykorzystuj tych samych zdjęć i formatów. Wspomagaj się płatną reklamą. Jeśli nie masz na to wszystko czasu, najlepiej zleć te zadania kompetentnej osobie.
Jak promować produkty w sklepie na Facebooku?
Podczas prowadzenia fanpage’a i promocji sklepu pamiętaj o istotnych szczegółach:
– Opisz każdy produkt tytułem. Dzięki niemu klient będzie mógł trafić na niego przeszukując bazę ogłoszeń na FB.
– Zamieszczaj tylko zdjęcia wysokiej jakości. Produkt musi być dobrze widoczny.
– Przygotuj opis do każdego produktu – rzetelny, konkretny, profesjonalny.
– Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta.
– Przemyśl politykę prowadzenia profilu. Zastanów się nad stylem Twoich tekstów, rodzajem publikowanych zdjęć (memy, kolaże, gify), częstotliwością ich publikowania. Określ politykę postępowania wobec użytkowników i innych profili. Jak będziesz odpowiadać na krytyczne komentarze? Na jaki rodzaj interakcji z odbiorcami stawiasz? Udostępniaj od czasu do czasu profile innych osób.
Jak prowadzić sklep na Facebooku?
Facebook to nie jest platforma sprzedażowa, dlatego bardziej sprawdzi się budowanie relacji, niż nachalne nagabywanie do zakupów. Sklep na Facebooku to zaproszenie do sprzedawania… bez sprzedawania. Paradoks? Poszerzaj wiedzę Twoich odbiorców, rozbawiaj ich lub rozwiązuj problemy.
Sprzedaż to efekt spójnej komunikacji i odpowiadania na potrzeby Twoich odbiorców. Daj się lubić, buduj zaufanie, wdrażaj swój plan i bądź konsekwentny.
Jak założyć sklep na Facebooku?
Pobierz bezpłatny ebook
Jak założyć sklep na Facebooku i Instagramie?
O tym, dlaczego warto założyć sklep na Facebooku pisaliśmy też TUTAJ.