Eksport B2B odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce. Pozwala na wymianę towarów, usług i rozwiązań biznesowych między firmami, tworząc korzystne relacje handlowe na globalną skalę. Dotychczas, ten proces wiązał się z wieloma wyzwaniami w znalezieniu partnerów handlowych, negocjacjami kontraktów, logistyką i obsługą płatności międzynarodowych. E-commerce uprościł sposób nawiązywania kontaktu i prowadzenia transakcji z innymi przedsiębiorstwami działającymi online. Pojawiła się zatem kusząca możliwość szybkiego dotarcia do szerszej grupy odbiorców i zwiększenia swojego zasięgu.
Transformacja procesu eksportowego dzięki narzędziom e-commerce
Tradycyjne metody eksportu, takie jak bezpośrednie spotkania biznesowe czy targi handlowe, zostały w dużej mierze dopełnione, a nawet zastąpione przez platformy, które zapewniają przedsiębiorcom dostęp do globalnej sieci kontaktów i rynków, umożliwiając im sprzedaż i eksport produktów na skalę międzynarodową. Ułatwiają tym samym sprawne znalezienie zweryfikowanych partnerów biznesowych, stabilne warunki handlowe, a także monitorowanie procesów związanych z realizacją zamówień i dostaw. Przykładem może być Droplo, narzędzie które wspiera małe i większe przedsiębiorstwa, tworząc efektywny ekosystem do rozpoczęcia i realizacji sprzedaży na rynkach międzynarodowych, przyspieszając procesy transakcyjne i ułatwiając rozwój bezpiecznej współpracy.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom do handlu internetowego, wiele z tych czynności zostało zautomatyzowanych. Natychmiastowy dostęp do globalnej bazy kontrahentów usprawnia wiele czynności, takich jak poszukiwanie dostawców, producentów lub dystrybutorów w konkretnej branży. Zwiększa to efektywność procesu eksportowego. Negocjacje i komunikacja pomiędzy firmami odbywają się online, co tylko przyspiesza procedury oraz eliminuje ograniczenia geograficzne i ekonomiczne.
Główne zalety korzystania z platform e-commerce w handlu międzynarodowym, to: skrócenie czasu realizacji transakcji, globalny zasięg uzyskany małym kosztem, ułatwione zarządzanie procesami eksportowymi i zwiększona widoczność firmy na rynkach zagranicznych.
Wybór odpowiedniej platformy e-commerce to jeden z kluczowych elementów prowadzących do sukcesu. W tym celu należy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników, takich jak skalowalność i elastyczność witryny, łatwe dodawanie nowych produktów, obsługę dużej liczby klientów i dostosowanie do zmieniających się warunków rynkowych. Należy zadbać o bezpieczeństwo danych klientów, dlatego platforma musi posiadać odpowiednią ochronę informacji. Równie ważne jest wsparcie techniczne w razie wystąpienia problemów, a także szkolenia dla użytkowników, które pomogą w pełnym wykorzystaniu potencjału platformy.
Wszystkie z wymienionych cech oferuje Droplo. Posiada także wiele dodatkowych funkcji, które sprawiają, że jest atrakcyjne dla przedsiębiorstw działających w sektorze eksportu B2B:
- Optymalizacja kosztów – umożliwia bezpośredni kontakt z dostawcami, co eliminuje opłaty wynikające z pośrednictwa. Dzięki wynegocjowanym warunkom transakcji i przypisanym do platformy rabatom, sięgającym 30% regularnej ceny, przyspiesza procesy transakcyjne oraz pozwala osiągnąć lepszą marżę z eksportu i bardziej konkurencyjne ceny dla swoich klientów. Proces zamówienia i płatności jest zbliżony do tego na klasycznym marketplace, a obsługa platformy intuicyjna i sprawna.
- Zarządzanie asortymentem: łatwe dodawanie, edytowanie i usuwanie produktów, a także stała kontrola ich dostępności i ceny. Dane aktualizowane są w czasie rzeczywistym (live), co daje pewność, że w momencie zakupu klient kupuje produkt, który faktycznie znajduje się w magazynie dostawcy, co pozwala uniknąć rozczarowań i nieudanych transakcji.
- Duża sieć dostawców i produktów – nieustannie pozyskuje nowych, renomowanych producentów, dzięki temu przedsiębiorstwa mają dostęp do różnorodnego asortymentu produktów wysokiej jakości, które mogą eksportować na światowe rynki. Obecnie daje dostęp do ponad 200 zweryfikowanych dostawców (głównie producentów) oraz bazy 2,5 mln, w większości unikatowych i wysokomarżowych produktów.
- Wsparcie techniczne i ekspertów – gwarantowany dostęp do praktyków i specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży e-commerce, którzy bezpłatnie udzielają wsparcia, porad i wskazówek dotyczących strategii eksportowych i sprzedażowych.
Trendy i przyszłość eksportu B2B w erze e-commerce
Eksport B2B napędzany jest przez innowacje technologiczne i zmieniające się preferencje klientów, z którymi warto być na bieżąco, aby wprowadzić ulepszenia do swojego biznesu. Wiodąca jest obecnie sztuczna inteligencja.
Droplo, oprócz wykorzystania AI w mapowaniu kategorii produktowych, stworzyło generator opisów produktów, który wykorzystuje dedykowane algorytmy sztucznej inteligencji do tworzenia unikalnych i przekonujących opisów na podstawie nazwy produktu. System oparty na AI pomaga również w identyfikowaniu asortymentu, który dobrze się sprzedaje, w oparciu o analizę danych i preferencje klientów. Dopasuje także wysokiej jakości grafiki i zdjęcia do każdego akapitu opisu. Wygenerowanie takich opisów jest darmowe w ramach różnych pakietów abonamentowych.
Kluczowa jest też logistyka międzynarodowa. Każdy kraj posiada specyficzne preferencje, przepisy prawne, zwyczaje biznesowe i oczekiwania klientów. Należy zatem dostosować strategie eksportowe, ofertę produktową, procesy sprzedażowe i komunikację do konkretnych rynków. zarządzanie łańcuchem dostaw, chociażby optymalizację procesów magazynowania, pakowania i wysyłki. Wykorzystanie Droplo, zwalnia z procesu adaptacji do różnych rynków i kultur biznesowych. Gotowa sieć fullfilmentowej i dostęp do globalnie działających dostawców, umożliwiają bezpośrednie wysyłanie produktów do klienta, eliminując potrzebę posiadania własnego magazynu i pozwalają na efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw.
Kolejną kwestią jest bezpieczeństwo danych i transakcji. Ochrona informacji handlowych, takich jak dane klientów, ceny, warunki umów jest bardzo ważna. Dodatkowo, transakcje międzynarodowe wymagają uwagi w zakresie zabezpieczenia płatności i przed oszustwami. Droplo inwestuje w zaawansowane systemy ochrony danych, np. szyfrowanie SSL, ochronę przed atakami cybernetycznymi i regularne audyty bezpieczeństwa.
Eksport B2B w erze e-commerce nabiera coraz większego znaczenia dla przedsiębiorstw na całym świecie. Dzięki platformom, takim jak Droplo, firmy mają dostęp do narzędzi umożliwiających sprzedaż i eksport produktów na skalę międzynarodową. Tradycyjny model biznesowy ustępuje pola efektywnej wymianie handlowej na globalną skalę. Przyszłość branży jest obiecująca, ze względu na rozwój technologii, rynków wschodzących i personalizację doświadczenia klienta. Droplo wyróżnia się gotowymi rozwiązaniami i wsparciem ekspertów, pozwala użytkownikom podnieść konkurencyjność na tle innych firm z branży e-commerce, a także dostosowywać oferty do specyfiki różnych rynków międzynarodowych. Zarejestruj się i przez 7 dni bezpłatnie korzystaj ze wsparcia ekspertów w branży.