Ustalenia wysnute na podstawie raportu Barometr E-shopper potwierdzają bardziej racjonalne podejście e-konsumentów do kwestii pieniędzy jako jednego z trendów konsumenckich, który utrzymuje się także po wyhamowaniu pandemii.
Kim jest nabywca zwracający uwagę na cenę?
Zmieniające się trendy konsumenckie wpływają na kierunki rozwoju e-handlu i skupiają uwagę przedsiębiorców. Jak wskazuje badanie Qualiy Watch zrealizowane na zlecenie Big InfoMonitor z czerwca 2021 roku, narastająca niepewność ekonomiczna w czasach pandemii skłoniła Polaków do większej rezerwy w gospodarowaniu finansami: aż 42 proc. respondentów stara się wydawać pieniądze w sposób bardziej przemyślany, niż przed wybuchem COVID-19. [1]
Ustalenia wysnute na podstawie raportu Barometr E-shopper potwierdzają bardziej racjonalne podejście e-konsumentów do kwestii pieniędzy jako jednego z trendów konsumenckich, który utrzymuje się także po wyhamowaniu pandemii.
W raporcie wyodrębniono profil e-konsumentów zwracających uwagę na cenę. Stanowią oni 10 proc. Europejczyków kupujących online. Cechuje ich długi „staż” w zakupach internetowych, większość z nich zaczęła kupować w sieci już ponad 10 lat temu.
Wyróżnikiem tej grupy e-konsumentów jest racjonalne podejście do wydawania pieniędzy w Internecie. Nie wykazują spontanicznych zachowań zakupowych typowych dla innych e-kupujących, są oszczędni, odpowiedzialni i decydują się na zakupy online tylko w rozsądnej cenie.
Jakiego doręczenia oczekują konsumenci, dla których ważny jest poziom cen?
Dla nabywców z tej grupy ważna jest wygoda, co przejawia się w ich podejściu do dostawy zamówionych produktów. Chcą mieć pewność, że doręczenie jest zgodne z ich rozkładem dnia i preferencjami – a nie na odwrót.
Więcej informacji na temat wniosków z analizy za 2021 r.:https://www.dpd.com/wp-content/uploads/sites/260/2022/03/Barometr-e-shopper_2021.pdf
O DPD Polska
DPD Polska [dpd.com.pl] jest częścią DPDgroup, jednej z największych międzynarodowych sieci kurierskich w Europie. Firma dostarcza najwyższej jakości usługi nadawcom i odbiorcom paczek, a także dąży do neutralności doręczeń. Kooperuje z nią ponad 9 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 9 tys. punktów DPD Pickup. W 2021 roku rozszerzyła flotę obsługujących je nisko i zeroemisyjnych pojazdów o elektryczne vany kurierskie
DPDgroup doręcza codziennie 8,4 mln przesyłek na całym świecie. Dysponuje zespołem 120 tys. ekspertów od doręczeń działających pod markami DPD, Chronopost, SEUR, BRT i Jadlog oraz siecią 70 tys. punktów Pickup. W 2020 roku DPDgroup wzmocniła zobowiązanie dotyczące zmniejszenia śladu węglowego. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firma będzie doręczać przesyłki w wielu miastach Europy w sposób przyjazny dla środowiska z celem poprawy jakości życia ich mieszkańców.
Barometr E-shopper – materiały
Barometr E-shopper 2021
Barometr E-shopper 2021 – materiał wideo
Zrównoważony rozwój DPDgroup
Raport DPDgroup CSR 2020
Małgorzata Maj
Rzecznik prasowy
mmaj@dpd.com.pl